W latach 2022-2023 nasza szkoła realizuje partnerski projekt Erasmus + Let’s go ECO and get inclusive with our school!
Poprzez realizację projektu chcemy zwiększyć świadomość ekologiczną społeczności szkolnej, wyposażyć nauczycieli w wiedzę o ochronie środowiska i sposobach edukowania uczniów w tej dziedzinie i wpłynąć na zmianę sposobu myślenia i postępowania uczniów i ich rodzin na proekologiczne.
Poświęcimy uwagę tematowi szeroko pojętej tolerancji przeciwdziałając dyskryminacji, marginalizacji oraz wykluczeniu społecznemu. Chcemy wyposażyć naszych uczniów w kompetencje kluczowe, w szczególności znajomość języków obcych, świadomość kulturową, umiejętność krytycznego myślenia oraz skutecznego korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnej.
Biorąc pod uwagę odsetek uczniów z opinią z poradni psychologiczno – pedagogicznej w naszej szkole, chcemy zaobserwować i wprowadzić innowacyjne metody pracy z uczniami potrzebującymi wsparcia i włączyć ich w mobilność i prace projektowe, aby wzmacniać u nich poczucie sukcesu i własnej wartości.
W ramach projektu zaplanowane są trzy działania:
1.Grupowa mobilność uczniów
16 uczniów wraz z 3 wytypowanymi nauczycielami odwiedzą szkołę w Niemczech. Podczas mobilności uczniowie będą współpracować z uczniami szkoły goszczącej uczestnicząc w warsztatach i projektach ekologicznych, debatach oraz zajęciach dotyczących języka, kultury i tradycji.
W trakcie mobilności uczniowie nauczą się:
– prostych metod kodowania,
– zdobędą wiedzę na temat ekologicznej uprawy roślin i owoców,
– zachowań proekologicznych,
– poznają za pomocą zmysłów jak funkcjonuje otaczający nas świat,
– pracy w grupach międzynarodowych i zróżnicowanych wiekowo,
– swobodnej komunikacji w języku angielskim oraz
zdobędą wiedzę o kulturze niemieckiej, co jest dla nich bardzo istotne, ponieważ język niemiecki jest drugim językiem, którego nasi uczniowie uczą się w szkole.
2.Kursy i szkolenia dla nauczycieli
Udział w szkoleniach zorganizowanych dla kadry pedagogicznej pozwoli poszerzyć wiedzę i umiejętności wykorzystywania nowoczesnych narzędzi informatycznych używanych w procesie kształcenia oraz promowania i upowszechniania projektów i ich rezultatów, w tym z wykorzystaniem europejskich platform eTwinning, czy epale.
Charakterystyka uczestników kursów:
3. Obserwacja lekcji w szkołach goszczących /job shadowing
Nasza szkoła nawiązała kontakt ze szkołami z Francji, Niemiec i Rumunii. Otrzymaliśmy zaproszenie na obserwację oraz wymianę doświadczeń z zakresu ekologii, ICT, CLIL oraz wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Charakterystyka uczestników obserwacji:
Grażyna Malczyk
Koordynator Projektu Erasmus +
Nauczycielka Języka Angielskiego
© 2018 Szkoła Podstawowa Nr 1 - Konstancin-Jeziorna | Polityka cookies