Erasmus + START!

W latach 2022-2023 nasza szkoła realizuje partnerski projekt Erasmus + Let’s go ECO and get inclusive with our school!

Poprzez realizację projektu chcemy zwiększyć świadomość ekologiczną społeczności szkolnej, wyposażyć nauczycieli w wiedzę o ochronie środowiska i sposobach edukowania uczniów w tej dziedzinie i wpłynąć na zmianę sposobu myślenia i postępowania uczniów i ich rodzin na proekologiczne.

Poświęcimy uwagę tematowi szeroko pojętej tolerancji przeciwdziałając dyskryminacji, marginalizacji oraz wykluczeniu społecznemu. Chcemy wyposażyć naszych uczniów w kompetencje kluczowe, w szczególności znajomość języków obcych, świadomość kulturową, umiejętność krytycznego myślenia oraz skutecznego korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnej.

Biorąc pod uwagę odsetek uczniów z opinią z poradni psychologiczno – pedagogicznej w naszej szkole, chcemy zaobserwować i wprowadzić innowacyjne metody pracy z uczniami potrzebującymi wsparcia i włączyć ich w mobilność i prace projektowe, aby wzmacniać u nich poczucie sukcesu i własnej wartości.

W ramach projektu zaplanowane są trzy działania:

1.Grupowa mobilność uczniów

16 uczniów wraz z 3 wytypowanymi nauczycielami odwiedzą szkołę w Niemczech. Podczas mobilności uczniowie będą współpracować z uczniami szkoły goszczącej uczestnicząc w warsztatach i projektach ekologicznych, debatach oraz zajęciach dotyczących języka, kultury i tradycji.

W trakcie mobilności uczniowie nauczą się:

– prostych metod kodowania,

– zdobędą wiedzę na temat ekologicznej uprawy roślin i owoców,

– zachowań proekologicznych,

– poznają za pomocą zmysłów jak funkcjonuje otaczający nas świat,

– pracy w grupach międzynarodowych i zróżnicowanych wiekowo,

– swobodnej komunikacji w języku angielskim oraz

zdobędą wiedzę o kulturze niemieckiej, co jest dla nich bardzo istotne, ponieważ język niemiecki jest drugim językiem, którego nasi uczniowie uczą się w szkole.

2.Kursy i szkolenia dla nauczycieli

Udział w szkoleniach zorganizowanych dla kadry pedagogicznej pozwoli poszerzyć wiedzę i umiejętności wykorzystywania nowoczesnych narzędzi informatycznych używanych w procesie kształcenia oraz promowania i upowszechniania projektów i ich rezultatów, w tym z wykorzystaniem europejskich platform eTwinning, czy epale.

Charakterystyka uczestników kursów:

  • nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej weźmie udział w kursie pt. „Intensive English Course and CLIL for teachers” Celem kursu jest rozwijanie umiejętności językowych nauczycieli w oparciu o systemem CLIL. Uczestnicy zapoznają się z metodami pracy z uczniem oraz będą mieli okazję rozwinąć swoje kompetencje językowe.
  • nauczycielka języka angielskiego w klasach 1-8 weźmie udział w kursie pt. „Active Learning, ICT’s And Digital Classroom”. Celem kursu jest zapoznanie uczestników z metodami pracy z uczniem opartymi na nowoczesnej technologii oraz aktywizacji dzieci w klasie.
  • nauczycielka języka angielskiego w klasach 0-3 weźmie udział w szkoleniu pt. ” Inspiring Young Language learners”. Kurs koncentruje się wokół aktywnego nauczania języka angielskiego w oparciu o innowację, kreatywność oraz elementy świadomości ekologicznej. Kurs pozwoli uczestnikom na doskonalenie warsztatu pracy oraz wprowadzaniu innowacji, rozwijaniu świadomości ekologicznej oraz kreatywności wśród uczniów.
  • nauczycielka języka angielskiego w klasach 1-8 weźmie udział w kursie „Facing Diversity: Inclusive Education strategies for students with fewer opportunities”. Celem kursu jest wyposażenie nauczycieli w wiedzę na temat dostępności uczniów z trudnościami do pełnej edukacji, przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu, włączaniu do życia szkolnego i obywatelskiego. Uczestnicy kursu zdobędą wiedzę potrzebną do efektywnej pracy z uczniami z różnego rodzaju trudnościami edukacyjnymi.

3. Obserwacja lekcji w szkołach goszczących /job shadowing

 Nasza szkoła nawiązała kontakt ze szkołami z Francji, Niemiec i Rumunii. Otrzymaliśmy zaproszenie na obserwację oraz wymianę doświadczeń z zakresu ekologii, ICT, CLIL oraz wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Charakterystyka uczestników obserwacji:

  • nauczycielka geografii, wyjedzie do szkoły w Niemczech. Obserwacja lekcji skupiać się będzie na lekcjach geografii, języka niemieckiego, fizyki, biologii, chemii, ekonomii i nauk informatycznych (ICT). Komunikacja odbywać się będzie w j. niemieckim. Nauczyciel poprzez obserwowanie ww. lekcji a następnie rozmowy z nauczycielami, będzie przygotowywał się do wprowadzenia metody CLIL w j. niemieckim na zajęciach geografii w naszej szkole.
  • pedagog szkolny oraz logopeda wyjadą do szkoły we Francji. Pedagog zaobserwuje lekcje z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a następnie omówi sposoby pracy z nimi, skupi się również na lekcjach z elementami ICT. Drugi uczestnik zaobserwuje lekcje ekologii, CLIL, omówi metody wdrażania CLIL w szkole oraz pozna koordynatorów programów Erasmus +.
  • polonistka oraz nauczycielka historii wyjadą do szkoły w Rumunii. Obserwacja dotyczyć będzie m.in. zajęć mających na celu zwiększenie tolerancji wśród uczniów, działań naprawczych prowadzonych w poradni szkolnej oraz prezentacji szkolnych projektów propagujących tolerancję.

Grażyna Malczyk 

Koordynator Projektu Erasmus + 

Nauczycielka Języka Angielskiego

© 2018 Szkoła Podstawowa Nr 1 - Konstancin-Jeziorna | Polityka cookies

Skip to content